fbpx

UAB „Bosanova“: Išsijudink

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2018 m. spalis – gruodis.

Projekto santrauka

Socialinė informacinė kampanija ,Išsijudink“ nacionaliniuose spaudos Ieidiniuose – organiškas VVSSF kampanijos „Rinkis gyvenimą“ tęsinys ir sudėtinė dalis. Palaipsniui gerėjantys žalingų įpročių ir psichikos sveikatos rodikliai Lietuvoje tebelieka itin aukšti pasauliniame kontekste. Pavyzdžiui, EBP0 duomenimis, pagal absoliutaus alkoholio suvartojimą 2017 m. Lietuva yra pirmoje vietoje pasaulyje; antrą vietą užimtume pagal Lietuvos statistikos departamento pateikiamus duomenis. Pagal savižudybių skaičių (2017 m. – apie 26 atvejai 100 tūkst. gyventojų) pasaulyje vis dar esame pirmajame dešimtuke pasaulyje.

Dauguma žalingų įpročių ir psichikos sveikatos prevencijos informacinių kampanijų paremtos atgrasyti siekiančia informacija apie žalą ir žymių žmonių pavyzdžiu apie tai, kodėl jie neturi arba atsisako žalingų. Tokia komunikacija yra paremta „Ne“ principu, tai yra – ,,nedaryk“, „nevartok“ ir pan.

Komunikaciniame ,,Rinkis gyvenimą“ kampanijos lauke susidaro situacija, kai didelė tikslinės grupės dalis ignoruoja jiems siunčiamas žinias apie žalingus jpročius ir sveiko gyvenimo būdo naudą. Pavyzdžiui, retkarčiais išgeriantys žmonės nereaguoja į raginimus atsisakyti alkoholio, nes nesijaučia alkoholikais, Rūkantys, širdies ir kraujagyslių ligų riziką, antsvorio ir kitų problemų turintys žmonės j atgrasančią informaciją nereaguoja, kol nesusiduria su rimta problema, yra linkę atidėlioti sprendimus. Akivaizdu, kad pIanuojančių atsisakyti žalingų įpročių ir gyventi fiziškai aktyviau žmonių dalis yra didesnė nei tai darančių.

Kūno kultūros ir sporto departamento 2017 m. atlikto tyrimo metu nustatyta, kad niekada nesportuoja ir nesimankština 39 proc. gyventojų, 21 proc. sportuoja retai. Tuo pačiu apie 60 proc. Lietuvos gyventojų turi antsvorio. Svarbu tai, kad daugelis pasaulyje ir Lietuvoje atliktų tyrimų rodo, kad tarp fizinės veiklos ir psichinės būklės, sveikesnės mitybos ir žalingų jpročių atsisakymo yra tiesioginis ryšys.

Esant tokiai situacijai yra tikslinga vykdyti informacinę kampaniją, skatinančią lengvai ir paprastai išsiugdyti teigiamų su fiziniu aktyvumu susijusių jpročių. Tai yra važiuoti į darbą dviračiu, dažniau vaikščioti, lipti laiptais, naudotis viešais treniruokliais, vaikščioti pažintiniais pėsčiųjų takais, lankytis nemokamose mankštose, šiaurietiško ėjimo žygiuose, šokių treniruotėse, skatinti vaikus naudotis nemokama sporto infrastruktūra, būreIiais, ir pan.

Logiška „Rinkis gyvenimą“ kampanijos tąsa būtų kampanija skatinanti išbandyti aktyvias veiklas ir išsiugdyti lengvai prieinamą fizinio aktyvumo jprotj — tokia ir būtų kampanija „Išsijudink“. Teigiami jpročiai dažnu atveju taps gyvenimo norma ir, kaip reikalaujama kampanijos užduotyje, kompleksiškai spręs sveikos gyvensenos ir visuomenės psichikos gerinimo problemas.

Kampanijos veiklų visumą sudaro eksperimentai, apžvalginės-informacinės publikacijos ir, kaip informacijos daugiklis, naudojamos konsorciumo partnerių feisbuko paskyros. Teigiamas patirtis kampanijos metu perteiktų aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys nuomonės lyderiai, su fiziniu aktyvumu susijusių profesijų specialistai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, savivaldybių, nacionalinių ir regioninių parkų specialistai. Žurnalistai išbandantys įvairias veiklas atlikdami įvarius eksperimentus, teigiama patirtimi dalinsis konsorciumo leidinių skaitytojai. Kampanijos metu numatytos 32 publikacijos nacionaliniuose leidiniuose — „Lietuvos rytas“ priede „Gyvenimo būdas“, žurnale „Stilius“, savaitiniame žurnale „Savaitė“ (UAB „Savaitė“), mėnesiniuose žurnaluose „Žmonės“ ir taip pat apklausos šių leidinių feisbuko paskyrose.

Atsižvelgiant j konsorciumo leidinių specifiką, tikslinės grupės pasiekiamumą ir jos interesus, leidiniams buvo parinkta skirtinga ,,Išsijudink“ kampanijos temą aktualizacija. Projekto tęstinumui yra palanku tai, kad:
• projekte „Išsijudink“ bendradarbiaujantys leidiniai, Informaciją teikiantys ekspertai, Všį, savivaldybių atstovai užmegs ryšius, kurie leis kokybiškiau vystyti projekto temas ir ateityje. Sveikatos ir sveikų įpročių temos yra aktualios leidinių skaitytojams, todėl žurnalistai, atsižvelgdami į skaitytojų poreikius ir pasiremdami surinkta informacija, galės nušviesti jas kokybiškiau net ir netęsiant VVSSF viešinimo iniciatyvų ateityje;
• idealus ir rekomenduotinas projekto tęstinumas būtų viešinimo veiklas papildantys renginiai ir iniciatyvos. ,Išsijudink“ idėja yra puikiai tinkama renginiams, skirtiems mažo fizinio aktyvumo, norintiems pradėti aktyviau gyventi žmonėms, taip pat „Išsijudink“ yra puiki idėja senjorų aktyvaus senėjimo iniciatyvoms.